חזרה לכל המאמרים
05 במאי
זמן קריאה 5 דקות

הטבות לעובדים ב-2025: המדריך להעצמת העובדים ושיפור ביצועי הארגון

בשוק העבודה התחרותי של היום, הטבות לעובדים חשובות מתמיד – לאושר שלהם, לרמת התפקוד ולהצלחת הארגון כולו.

מהו כוחה של תוכנית הטבות אפקטיבית, איך מטמיעים אחת בהצלחה, ולמה מתנות מותאמות אישית יכולות לעשות את כל ההבדל? סיכמנו עבורכן כל מה שחשוב לדעת. 

מהן הטבות לעובדים וכיצד הענקת מתנות משדרגות אותן?

הטבות לעובדים הן חבילות תגמול במקום העבודה בנוסף למשכורת, חלקן נדרשות על פי חוק (כמו הפרשות לביטוח פנסיוני וימי חופשה). שאר ההטבות, דוגמת העשרה מקצועית, מתנות וכל מה שקשור לאיזון בית-עבודה, תורמות לעלייה באושר הארגוני, והופכות את הארגון למשגשג יותר.

מדובר בהוצאות כספיות שמחזירות את ההשקעה (פלוס פלוס). כמו שהאוורד שולץ, ה-CEO של סטארבקס לשעבר, אמר: השקעה בעובדים היא דבר עוצמתי במיוחד שיכול להצמיח את הארגון למשהו הרבה יותר גדול ממה שניתן לדמיין

בשלב הגיוס, אופי והיקף ההטבות יכולים להוות גורם מכריע עבור מועמדים ששוקלים מספר הצעות עבודה; ככל שהן יותר אטרקטיביות, כך המקום יכול למשוך יותר טאלנטים מובילים בשוק.
בשוטף, הטבות מגבירות את המורל, ובכך משפיעות על שביעות הרצון. בשטח זה בא לידי ביטוי בשיפור תפוקה, עליית מוטיבציה בעבודה ומעורבות של העובדים.
בטווח הרחוק, הן משפיעות על שימור העובדים; מחקר שפורסם בפורבס מצא כי בעבור 60% מהעובדים שמתלבטים אם להישאר במקום עבודתם, ההטבות מהוות שיקול משמעותי ביותר.

עוד זווית מעניינת היא הקשר ההדוק בין ההטבות לעובדים לבין מיתוג החברה. דוגמה טובה לכך היא גוגל, שמשלבת חדרי כושר במשרדים לשימוש העובדים, ומציעה להם גישה חינמית לאפליקציות בעולמות ה-Wellness. מהלכים מהסוג מחזק את התדמית של גוגל כמותג חדשני המתמקד בבריאות הפיזית והנפשית של העובדים. כתוצאה מכך המותג נתפס כאטרקטיבי יותר בעיני הכלל. 

ואיך אפשר בלי מתנות? 🎁 בין כל ההטבות לעובדים, למתנות מותאמות-אישית יש ערך מוסף: הן ממחישות לעובדים שהמעסיקים מעריכים אותם, שהצרכים ותחומי העניין שלהם נלקחים בחשבון, ובכך מעצימות את החיבור הרגשי שלהם למקום, כך שכולם מרוויחים.
(את זה שאפשר לשלוח מתנות לעובדים בדקותיים דרך המערכת אונליין של BUYME לעסקים, כבר הזכרנו?) 

סוגי הטבות לעובדים: איך מתנות מותאמות יכולות להוביל שינוי בארגון שלך? 

יותר ויותר ארגונים מציעים הטבות חדשניות כמו מתנות חווייתיות או דיגיטליות כחלק מתוכנית הטבות כוללת, לצד הטבות מסורתיות כמו פנסיה, ימי חופשה ובונוסים כספיים.

מתנות גנריות עלולות להיות לא רלוונטיות לחלק מהעובדים, ואפילו לעורר אצלם תחושה של חוסר-השקעה. לעומת זאת, מתנות מותאמות אישית יוצרות אצלם חיבור רגשי. כשהמעסיקים לוקחים בחשבון את תחומי העניין, הערכים והצרכים של העובדים, הם מעבירים להם מסר שרואים אותם. זה לא רק מחזק את התרבות הארגונית במקום, אלא מגביר את שביעות רצון העובדים – מה שמתורגם בסופו של דבר לרווחים. במספרים, השקעה באושר ארגוני משפרת את רווחיות הארגונים ב-147% (לפי ספר האושר הארגוני של BUYME). 

מעבר לפרסונליזציה של הטבות לעובדים הוא מפתח חשוב ביצירת חוויה חיובית והגברת האושר של הצוות. כמו שציינה בספר ליאת הניג, מנהלת משאבי אנוש ב''מרכז שירות אישי בשבילך'' באגף משאבי האנוש בבנק הפועלים, ''לכל עובד צרכים שונים הנגזרים ממאפייני החיים שלו, ולכן חשוב להתאים את ההטבה לצרכיו באופן המיטבי. מצאנו שהשימוש בשוברים דיגיטליים הוא פתרון מעולה שמאפשר בחירה, נגישות והתאמה לצרכי העובד".

בין אם זה ביום ההולדת, בחגים או סתם כדי להגיד תודה, לא חסרות הזדמנויות להזכיר לעובדים שחושבים עליהם ושהם משמעותיים לארגון. מערכת BUYME for Business מאפשרת לעשות את זה במהירות ויעילות, עם אינסוף אפשרות בחירה בין מגוון רחב של מתנות וחוויות, כך שכל אחד מהצוות יכול למצוא את מה שישמח אותו. האפשרות להוסיף את המילה האישית – הברכה, לוגו החברה, תמונה – מעצימה את האפקט.

כיצד להטמיע תוכנית הטבות אפקטיבית: מתנות בלחיצת כפתור

מה חשוב לקחת בחשבון כשמתכננים תוכנית הטבות לעובדים? 

  1. ניתוח צרכים. חובה לוודא שההטבות שעל הפרק ישמשו את העובדים. הם יעריכו יותר הטבות העונות על הצרכים שלהם, מה גם שאין טעם להציע הטבה שאף אחד לא ינצל.
  2. ניהול תקציב. לא לקפוץ מעל הפופיק! הטבות יקרות מדי יבואו בהמשך על חשבון דברים אחרים (העלאות במשכורת, הטבות אחרות), וחבל. 
  3. בקיאות בחוק. ידע זה כוח וכו'. חשוב לכלול את כל ההטבות הנדרשות על פי חוק. 
  4. שמירה על תקשורת ושקיפות. העובדים צריכים לדעת מה עומד לרשותם ואיך הם יכולים ליהנות מזה. סקרים במייל, שיחות קבוצתיות וניתוח נתוני המימושים יעזרו לכן לדעת אם קלעתן בול. 
  5. פתרונות טכנולוגיים. יישום קל ופשוט הוא קריטי! מה שווים כל התכנונים אם אין מערכת חכמה (כמו של BUYME, נגיד) שמפשטת את התהליך – החל מניהול התקציב ועד לשליחת מתנות לעובדים ומימושן.

טעויות נפוצות בהענקת הטבות – וכיצד מתנות מותאמות פותרות אותן 

  1. התעלמות מצרכי העובדים. בחירה במתנות או הטבות גנריות מבלי להתחשב בנתונים הדמוגרפיים ובהעדפות האישיות של הצוות לגמרי חוטאת למטרה, עלולה להוביל לכך שחלק מהם לא יממשו אותן וירגישו פחות מחוברים לארגון.
  2. חוסר תקשורת. איך העובדים יעריכו את ההטבות אם הם לא יודעים או מבינים מה הן? 
  3. חיסכון בעלויות על פני מתן ערך. בחירה בהטבות זולות אולי חוסכת כמה שקלים במיידי, אבל בטווח הרחוק עלולה לעלות בחלופה גבוהה יותר של עובדים שלא ירגישו שמקבלים ערך מוסף. 
  4. חוסר הלימה עם תרבות החברה. הטבות שלא מתכתבות עם ערכי הארגון יכולות להביא לשחיקה באמון העובדים ולפגוע בשימור. 
  5. התעלמות מטרנדים. הטבות מיושנות אינן רלוונטיות, ועלולות לפגוע בגיוס כשרונות. חובה לשמור על חדשנות ולהיות קשובים למה שקורה בשוק.
  6. קשיים במימוש. לתת לעובדים הטבות שקשה טכנית לממש, שווה ערך ללא לתת הטבות בכלל. הפער בין הרצוי למצוי מעורר תסכול ופוגע בשביעות הרצון.

ארגון שרוצה לשגשג חייב להקפיד ללמוד מהטעויות ולהתייעל; להתאים את ההטבות לערכי הארגון והעובדים, לעדכן אותן באופן קבוע כדי לשמור על רלוונטיות ולתקשר אותן לצוות.

העתיד של הטבות לעובדים: מתנות מותאמות אישית הן המפתח לשנת 2025 

"מידה אחת מתאימה לכולן"? לא ב-2025.
אחת מהמגמות המרכזיות בהטבות לעובדים בשנה שלפנינו היא שימת פוקוס על הטבות מותאמות אישית ומבוססות בחירה. לפי ה-HR Digest, ההטבות הגנריות אט אט ייעלמו מן העולם, ואת מקומן יתפסו תוכניות הטבות גמישות. עובד צעיר יכול להעדיף לקבל סיוע החזרת הלוואה, בעוד משפחה צעירה תבחר בחיזוק בגזרת ביטוחי הבריאות. זה לא סתם משהו ש"נחמד שיהיה" – העובדים של העידן הנוכחי מצפים שהצרכים הייחודיים שלהם יילקחו בחשבון. 

הטבות פרסונליות מושכות ומשמרות כישרונות חדשים, עומדות בהלימה עם הצרכים האישיים של העובדים, מביאות להגברת מעורבות ומידת שביעות הרצון ועלייה בשימור העובדים. הן מביאות לכך שמעמדו של הארגון כמותג ממוקד-עובדים, חדשני ומודרני מתגבש, והוא זוכה למוניטין חיובי – בקרב עובדים פוטנציאלים, מתחרים וכמובן לקוחות הקצה.

את השינוי הזה מובילה טכנולוגיה מותאמת. ארגון שלא רוצה להישאר מאחור צריך להצטייד בהתאם עם פלטפורמות המאפשרות איסוף דאטה ולמידה ויובילו לחיזוי העדפות העובדים בשוטף. בהתאם למידע המעובד הזה, ניתן יהיה להציע להם הטבות מותאמות שישמשו (וישמחו) אותם. הרעיון הוא להסתכל על ההטבות כמו אורגניזם שמתפתח באופן דינמי כל הזמן – ממש כמו כוח העבודה בארגון.

סוד הקסם הוא להציע מגוון של אפשרויות – חוויות, מנויים, סדנאות, מתנות, אירועים. ככל שיש יותר אפשרויות, כך הכל קל יותר – עבורכן להפיץ אושר, ועבור העובדים ליהנות. האפשרות לתזמן מראש שליחת מתנות בנקודות זמן ספציפיות (כמו תאריכים משמעותיים או אחרי הישג מקצועי מרשים) תהפוך את המחווה לעוד יותר עוצמתית, בטח אחרי שתוסיפו את הטאץ' האישי שלכן. 

נשמע טוב? כל שנותר לכן זה להתחבר למערכת BUYME for Business, ונצא יחד לדרך. 

הרשמו בחינם למערכת שליחת המתנות לעובדים של ביימי לעסקים: בחרו סכום, כתבו ברכה ותזמנו את השליחה לרגע המתאים >>

Full name
Job title, Company name

ביימי לעסקים

מערכת דיגיטלית לשליחת מתנות לעובדים אונליין