חזרה לכל המאמרים
24 באוגוסט
זמן קריאה 7 דקות

כמה לתת? תכנון תקציב מתנות לראש השנה 2025 לעובדים

🎶שנה הלכה, שנה באה, את המורל המשרדי אָרִימָה...🎵  
הגדרת תקציב מתנות לעובדים לראש השנה הוא שלב משמעותי שיעשה לכן סדר וייקל עליכן בדרך לבחירה, ההזמנה והתזמון. בין אם הקדמתן לסגור את הפינה ובין אם טרם, סיכמנו עבורכן את כל הטיפים החשובים לתכנון התקציב, ההשפעות של הגדרה מדויקת בטווח הרחוק, וגם דאטה אקסקלוסיבית ומעניינת במיוחד על כל ה-BUYME שנשלחו לעובדים בחגים בשנה שעברה.

מה לקחת בחשבון כשמחשבים את תקציב המתנות לשנה הקרובה?

  • מבנה וגודל הארגון. כמה עובדים יש סה"כ? האם רק העובדים הקבועים יקבלו מתנות, או גם הזמניים ועובדי הקבלן? האם כל הצוות נמצא תמיד במשרד או שיש עובדים מרוחקים שיצריכו עלויות נוספות שיש לקחת בחשבון? 
  • סוגי המתנות. האם יש העדפה למתנות דיגיטליות על גבי מתנות פיזיות? 
  • בחינת תקציבים קודמים. מה היה ערך המתנות שהעובדים קיבלו עד כה בחגים? האם הם מצפים לשווי או ערך מסוים? כמה עסקים אחרים בקטגוריה או באיזור נותנים?  

ואי אפשר בלי מילה על האירועים המדיניים והביטחוניים שהתרחשו בארץ בשנה האחרונה והביאו לתזוזות משמעותיות באקלים הכלכלי: לפני שמתחילים בתכנון תקציב מתנות לעובדים לראש השנה, חשוב קודם כל להבין איפה הארגון עומד מבחינת יכולת, כדי להימנע ממצב שבו מתקצבים גבוה מדי (או נמוך מדי).

זכרו שגם אם עולה השנה צורך לצמצם בהוצאות, מומלץ שלא לוותר על מתנות לחג באופן גורף. המחווה הזו לעובדים מהווה בוסט משמעותי למורל, נותנת להם מוטיבציה ומזכירה להם שהארגון מעריך אותם ואת תרומתם. ואין כמו לפתוח את השנה במקסימום אושר, לא ככה? 😍

מתי מתחילים לתכנן תקציב מתנות לראש השנה?

תכנון תקציב הוא תהליך, וככזה, מומלץ שלא לחכות איתו לדקה התשעים.
באידיאל, רצוי לצאת לדרך כחודשיים-שלושה לפני ראש השנה, כלומר, החל מיוני ועד אוגוסט. מדובר בסוף הרבעון השני-תחילת הרבעון השלישי של השנה, כך שהתמונה הכלכלית בארגון אמורה כבר להיות בהירה מספיק בשביל לתכנן תקציב הולם.

תכנון מוקדם של תקציב מתנות לעובדים לראש השנה לא רק חוסך לחץ מיותר שגם ככה גובר עם בוא החגים (כפי שאתן יודעות היטב), הוא גם מאפשר לכן להתקדם לשלב בו תוכלו לבחון בנחת את כל האפשרויות בשטח, להשוות בין הצעות של ספקים שונים וכך להשיג את הדיל הטוב ביותר, להתייעץ עם כל מי שצריך בארגון כדי לבחור במתנות שהולמות את צרכי ורצונות העובדים, ולהשקיע בפרטים הקטנים.

חשוב לזכור שהתזמון בו מתנות מגיעות הוא חלק בלתי נפרד מהקסם שלהן. עיכוב בהגדרת התקציב עלול להוביל לכך שהעובדים לא יקבלו את המתנות בטיימינג מדויק ומרגש. מתנות חג שמגיעות אחרי החג מפספסות לגמרי את המטרה, ועלולות ליצור אצל העובדים את האפקט ההפוך: תחושת זלזול שפוגעת בשביעות רצונם ובתחושת החיבור והמחויבות לארגון.

תקציב מתנות לעובדים לראש השנה: אחיד לכולם או לפי ותק?

בואו נדבר על הפלוסים והמינוסים של כל אחת מהגישות.

תקציב אחיד לכלל העובדים מקל מבחינה תפעולית וניהולית, ומונע תחושות אפשריות של אפליה וקיפוח. עם זאת, הגמישות נפגעת. המשמעות של זה בפועל היא שעובד ותיק או בכיר מקבל את אותה המתנה כמו עובד זוטר או חדש, ללא התחשבות בקילומטראז' שצבר בחברה או בהישגים העומדים לזכותו. 

תקציב מדורג בהתאם לוותק או התפקיד בארגון מאפשר לתת מתנות יוקרתיות יותר כביטוי של גמול והערכה למי שנותן מעצמו תקופה ממושכת. בטווח הרחוק, זה יכול גם להשפיע לטובה על שימור העובדים, שיודעים שהם עתידים לקבל פרגון ראוי על התרומה שלהם. מצד שני, הגישה עלולה לגרום לעובדים חדשים או זוטרים להרגיש פחות מוערכים, ליצור בלבול באשר לקריטריונים (איך יודעים מי זכאי למה?), והיא גם מורכבת יותר מבחינה ניהולית ולוגיסטית.

בשורה התחתונה, אין גישה אחת שנכונה לכולם. יש לבחון את הפרמטרים (ע"ע הפסקה הראשונה במאמר) ולהחליט מה הכי מתאים למקום העבודה שלכן בהתאם. אגב, אפשר תמיד לבחור בגישת ביניים, כמו לתת BUYME זהה לכולם, ולהוסיף מארז שווה או זר פרחים לעובדים הבכירים והוותיקים; באופן זה, תחושת השוויון נשמרת, ולצד זה, הנאמנות מתוגמלת כהלכה.

מה הסכום שנהוג להשקיע? מספרים מהשוק הישראלי 

אתן כבר יודעות שאנחנו אוהבים כאן נתונים מספריים, אז צללנו לתוך גליונות הנתונים שלנו מהתקופה המקבילה ב-2024. הרי לכן סיכום של דאטה המבוססת על עשרות אלפי משתמשי המערכת לשליחת מתנות של BUYME מעסקים בכל התחומים ובכל הגדלים, ששלחו כ-300,000 מתנות לעובדים לראש השנה דאשתקד:

  • בהסתכלות הכוללת על המתנות שנשלחו לאורך 2024, הפעילות הגבוהה ביותר נרשמה בתקופות החגים, כש-22.98% מתוך סך המתנות נשלחו לכבוד ראש השנה (ספטמבר). 
  • כל אחד מהעובדים קיבל מתנה לחג בשווי ממוצע של 400 ₪.
  • בחלוקה לפי תעשיות, במקום הראשון מככבים (ולא בפעם הראשונה) משרדי עורכי הדין, עם ממוצע שעומד על 658 ₪ למתנה. אחריהן, במקום השני נמצאות חברות הפיננסים, עם ממוצע של 609 ₪ למתנה, ובמקום השלישי – חברות מתחום ה- Med-teck עם 562 ₪ למתנה בממוצע.
    איפה ברשימה ממוקמות חברות ההייטק, אתן תוהות? מיד אחרי, עם 481 ₪ בממוצע למתנה, יחד עם חברות הנדל"ן שניצבות לא רחוק עם 476 ₪, וחברות מעולמות הרכב, האבטחה והניקיון עם ממוצע של 450 ₪ למתנה. מכובד ביותר!
  • ובאילו מהקטגוריות הכי הרבה עובדים מימשו את ה-BUYME שלהם? קבלו את השביעייה הפותחת שלנו: אופנה, עיצוב הבית, מזון ומסעדות, לידה, טיפוח ויופי, אקסטרים וספורט, וחוויות ספא ונופש.

איך לעמוד בתקציב מבלי להתפשר על תחושת הערכה?

מתנה לחג, כמו כל מתנה, היא מחווה שמטרתה לשמח את העובדים. גם אם התקציב שעל הפרק מוגבל, חשוב לשלוח להם מתנה שתגרום להם להרגיש שהם משמעותיים לארגון, שרואים בהם את האדם, ושהושקעה בהם מחשבה בהתאם. 

איך ניתן לעשות את זה? על ידי בחירה במתנה מותאמת אישית להעדפות והצרכים של כל עובד (אם זה מתאפשר מבחינה פרקטית), ניסוח ברכה מרגשת שמתייחסת להישגי העובד או משלבת הומור פנימי, ואפילו צירוף של תמונה או סרטון מהמנהלים, להעצמת הטאץ' האישי. 

פתרונות יצירתיים לשדרוג המתנה גם בתקציב מוגבל

הפיכת המתנה לפרסונלית היא הדרך המושלמת להגיע ללבם של כל עובד ועובדת. היתרון הגדול? שהיא מצריכה בעיקר יצירתיות, ולאו דווקא תוספת משאבים כלכליים. בסופו של דבר, כשהמחשבה וההתייחסות לפרטים הקטנים ניכרות במתנה, זה משמעותי עבור המקבל לא פחות מהסכום שהושקע בה.

איך עושים את זה נכון?
כמה הצעות שיתנו לכן השראה (שאת כולן, אגב, אפשר לעשות דרך המערכת שלנו):

  • אפשרויות בחירה מרובות. שלחו לעובדים שלכן אתר שווה במיוחד עם מגוון רב של מתנות וחוויות לבחירת העובדים בהתאם לתקציב שתגדירו מראש. לכל אחד יתאפשר לבחור את המתנה שמתאימה לו בול, וליהנות ממנה במקסימום!

  • עיצוב מותאם. בחרו את הגרפיקה שתלווה את המתנה שתשלחו לעובדים במייל ובסמס.

  • שילוב ברכה אישית. נסחו ברכת חג מכל הלב! היעזרו בחברי הצוות והמנהלים הישירים כדי לא להשמיט אף פרט חשוב. טיפ שלנו: תמונה משפחתית או משעשעת של העובד תשדרג את הברכה פלאים.

לא רק סעיף בתקציב – אלא כלי ליצירת אכפתיות

בואו לא נשכח את הסיבה שלשלמה יש להגדיר תקציב למתנות החג מלכתחילה, והיא התחושה שמעבירים לעובדים.

מתנות לעובדים לראש השנה נתפסות כמחווה של אכפתיות והוקרה, ומחזקות את הקשר החיובי שלהם עם מקום העבודה. במילים אחרות, התקציב הוא אמצעי ולא מטרה. חשוב לוודא שהוא שומר על האינטרסים של הארגון ועומד בקנה אחד עם יכולותיו, זאת מבלי להתפשר על האפשרות לשמח את העובדים – בפתיחת השנה, ולכל אורכה.

מי ייתן ותהיה לנו תשפ"ו רגועה, עשירה בהצלחות ומלאת אושר! 🍯 🍎

ואם כבר הגדרתן את התקציב למתנות החג אבל עדיין לא סגרתן או תיזמנתן – אנחנו כאן כדי לעזור לכן בכל מה שתצטרכו!   

הרשמו בחינם למערכת שליחת המתנות לעובדים של ביימי לעסקים: בחרו סכום, כתבו ברכה ותזמנו את השליחה לרגע המתאים >>

יש לנו תשובה לכל שאלה

No items found.
Full name
Job title, Company name

ביימי לעסקים

מערכת דיגיטלית לשליחת מתנות לעובדים אונליין