מתנות ללקוחות לראש השנה: כך תשאירו רושם עסקי מתמשך
חגי תשרי הם התזמון המושלם למחווה שתחזק את מערכות היחסים העסקיות עם הלקוחות.
איך בוחרים מתנות ללקוחות לראש השנה שישאירו חותם באופן הכי חיובי שיש, ולאורך כמה שיותר זמן?
טיפים, המלצות וכל מה שצריך לדעת כדי לבחור מתנת חג אפקטיבית שתתאים בול לכל לקוח – במאמר הבא.
.png)
מדוע שולחים מתנות ללקוחות לראש השנה?
בניית קשרים עסקיים מוצלחים לטווח הארוך מחייבת תחזוק שוטף לאורך כל השנה; תקשורת קבועה עם הלקוחות בונה אצלם אמון, תורמת לשימור תדמית חיובית ומשאירה את העסק בתודעה. מתנות, באופן ספציפי, הן אמצעי אפקטיבי (ומשמח ביותר) עבור העסקים לומר ללקוחות תודה, לבטא מולם הערכה, ולהזכיר להם שרואים בהם מעבר לעוד עסקה כספית.
מחקר שפורסם בפורבס בחן בקרב נציגי 300 חברות את השפעת המתנות שנתנו ללקוחות על מערכת היחסים איתם. למעלה מ-80% דיווחו שמתנות שיפרו את מערכות היחסים עם הלקוחות (48% מתוכם העידו שמדובר בשיפור משמעותי), ו-43% דיווחו על עלייה משמעותית במידת הנאמנות שלהם.
אבל למה דווקא מתנות ללקוחות לראש השנה? מעבר לכך שזה מועד חגיגי ומרגש עם משמעות עמוקה עבור רבים, מדובר בתקופה של התחדשות וחשבון נפש, מה שהופך אותה להזדמנות האידיאלית לחזק את הקשרים עם הלקוחות באופן מעודן ולא מכירתי, לעורר לקוחות "רדומים" וליצור בידול אל מול המתחרים בשוק.
מהם שלושת המרכיבים שהופכים מתנה עסקית למוצלחת באמת?
- לבחור במתנה עם ערך. מתנה עם ערך עבור הלקוח היא כזו שתשמח אותו ותהיה רלוונטית עבורו. בעוד איכות היא לא מילה גסה, מתנה סופר-יוקרתית לא שווה הרבה אם אין למקבל מה לעשות איתה. מה שבאמת חשוב זה לבחור במתנת חג שמעידה על השקעה ומחשבה, ותגרום ללקוח להרגיש משמעותי.
- לשלוח את המתנה בתזמון הנכון. כדי שמתנת החג תשאיר אימפקט מיטבי, מומלץ לדאוג שהיא תגיע ללקוח לפני שהוא יתחיל לקבל מתנות וברכות מאחרים; הלקוח יופתע ויתרגש מהמחווה, והעסק יזכה לבידול כמשקיען ורציני.
אגב, דרך המערכת של BUYME לעסקים תוכלו לתזמן שליחת מתנות מראש, לאיזה יום ושעה ספציפיים שתרצו. רק אומרים 😎
- לשים פוקוס על החיבור האנושי. זה הזמן להתחבר ממקום אנושי – פחות לדבר ביזנס, יותר כבני אדם. כדי שהמתנה תשאיר אצל הלקוח רושם מתמשך, חשוב לשלב בה טאץ' אישי. אם יש אפשרות להשקיע במתנה מותאמת אישית זה נהדר, אבל גם ברכה עם יחס אישי, מרגשת או משעשעת, לגמרי עושה טוב על הלב.
איך להתאים את סוג המתנה ללקוח ולמערכת היחסים?
אז החלטתן לשלוח מתנות ללקוחות לראש השנה. לפני הכל, חשוב לעשות סדר ולהבין מיהם בכלל הלקוחות; מי חדש ומי ותיק? כמה מהם מזדמנים לעומת אסטרטגיים? עד כמה מערכת היחסים משמעותית, ומהם היעדים שעל הפרק? שימור, מודעות או אולי הגדלת רווחים?
פילוח כזה יעזור לכן להתאים את המתנה בצורה מדויקת יותר לכל לקוח – מהגדרת תקציב ועד בחירה בניסוח הראוישפה הנכונה – כךל שכל אחד יפיק מהמחווה מקסימום ערך.
מה לא לעשות כששולחים מתנות עסקיות לחג?
4 טעויות נפוצות שמהן ממש כדאי להימנע:
- בחירה במתנת חג גנרית. כשהמתנה פונה למכנה המשותף רחב מדי, יהיה מי שיתפספס בדרך. מתנה גנרית עשויה להיות לא רלוונטית או לא שימושית עבור הלקוח, ולמרות הכוונה הטובה, זה עלול להשאיר את הלקוח עם תחושה לא נעימה, או פשוט לא להשפיע עליו בכלל, מה שכמובן מייתר את כל המהלך.
- מתנה ממותגת מדי. זה לא הזמן להארד סייל! בעוד מתנה ללקוח לכבוד השנה החדשה היא הזדמנות לחידוד החיבור הרגשי, מיתוג מוגזם עלול ליצור אצלו אנטגוניזם, להעביר תחושה של חוסר אותנטיות ושלא הושקעה בו מחשבה.
- חוסר התאמה לערכי הלקוח. מתנה שמתנגשת עם ערכי הלקוח (מסיבה דתית, בריאותית, אורח החיים שלו וכו') יכולה להיתפס כעלבון. עסק שרוצה להיתפס כמקצועי ואכפתי צריך לעשות את המאמץ לוודא שהוא שולח מתנה שעולה בקנה אחד עם צרכיו וערכיו של כל לקוח ולקוח.
- שליחה באיחור. יחד עם המתחרים, בדקה התשעים או אחרי החג – לשלוח מתנות ללקוחות זה לא אפקטיבי במקרה הטוב (המתנה תיבלע ולא תיתפס כייחודית), ועלול לגרום נזק תדמיתי במקרה הפחות-טוב (המהלך משדר חוסר רצינות וחוסר השקעה).
איך מתנה אחת יכולה להפוך לקשר ארוך טווח?
כולם רוצים להרגיש חשובים ומוערכים.
הכרת תודה והבעת הערכה מצד העסק הן קריטיות לטובת שימור ומינוף מערכת היחסים המקצועית.
המתנה הנכונה שנשלחת בזמן הנכון, עם יחס אישי ושימת לב לפרטים הקטנים, יכולה להפוך את הקשר עם הלקוחות לארוך טווח על ידי יצירת חוויה חיובית, חיזוק הנאמנות והחיבור הרגשי, ושמירה על נוכחות בחייהם ברגעים המשמעותיים.
איזה סוגי מתנות באמת משאירים רושם חזק על לקוחות בחג?
- מתנות חוויתיות – סיור קולינרי, ביקור ביקב, סדנאות יצירה, יום צילום לכל המשפחה, פעילות אקסטרים ועוד. כל מה ששובר שגרה ועושה שמח.
- מתנות תרבותיות – מנוי לתיאטרון, כניסות לקולנוע, כרטיסים להופעה או להרצאה מעניינת. דרך קצת יותר סולידית לשבור את השגרה וליהנות מחוויה מעשירה.
- מתנות טעימות – שי לחג ללקוחות חובבי קולינריה, ממסעדות וארוחות בשלל סגנונות, דרך סדנאות בישול מעשירות ועד סיורים כיפיים (עם אוכל בשפע, כמובן).
- מתנות מפנקות – הפוגה נחוצה מהשגרה! מסאז', יום כיף, טיפול פנים או מארז עם מוצרים שיעשו נעים לגוף ולנפש של כל אחד.
- מתנות גשמיות – זר פרחים, מארז יינות מתוצרת מקומית או גאדג'ט מגניב. לפעמים הפשטות מנצחת, בפרט כשהיא עטופה בכוונה טובה וארוזה עם טאץ' אישי.
אנחנו כאן כדי לעזור לכן למצוא את המתנה המושלמת עבור הלקוחות שלכן ❤️